Thursday, 27 November 2008

:: haruan mkn anak? ::

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani...

baru-baru ini, minggu lps ke,2 minggu lps ke,ntah tak ingat.

saya, mak mentua, kakak ipar dan anak2 buah abg aleh tgk tv.
masa tu mak nak tgk Ustazah Baayah dalam semanis kurma.
tajuknya : haruan makan anak.

saya pening bila anak sedara,pompuan,usia 9 tahun, tanya :

"haruan makan anak tu apa maksu??pasaipa dia mkn anak?dia jahat ka?"

sbelum saya sempat menjawab, maknye memilih utk bgtau yg ikan haruan mmg makan anak dia,tak mcm ikan lain.
bla bla bla bla bla...

tp saya tgk Syifa tu mcm tak puas hati je. mcm ada benda lain yg mak nye tak bgtau.
terus dia asak saya dr segenap penjuru utk dptkan penjelasan.

last2 saya ckp, " nantilah,bila Syifaa besar sikit, maksu cerita dgn Syifa. tp laa ni, syifa terima ja yg ikan haruan makan anak dia sendiri,dia jahat.ok?"

susah kan, bila kena terangkan sesuatu yg agak payah pd kanak-kanak??

3 comments:

U kNoW wHo iS Me.. said...

betui tu na..

tambah2 depa ni bnyk soal...

sampai kita taktau nak jawab apa..

rasa nak je geget tinger dia..then suruh dia berhenti bertanya...

Kniedaz said...

betoi tu...Danish & Danial tu sama je. Kadang2 diorg dgr kat mana2 tak tau maknanya main sebut je...huhu

RieNa said...

hah,itulah.

tp sbnrnya bdk yg byk bertanya, dia bijak tau.

Langkawi 2017

Bulan 7, lps raya hari tu. Saya rasa nakk sgt p bercuti. Saya sorg. Tanpa anak2. Tp takkan bolehlaa nak tinggal anis nuha, sbb masih menyusu...