Friday, 17 October 2008

:: sapa yg betul ni?? ::

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani...

semalam (khamis) saya bercuti.
konon2nya nak pegi klinik buat ujian pap smear.
tau ke ujian pap smear tu ape??
google sendiri lah. malas nak cerita.

saya dikehendaki buat ujian tersebut oleh Hosp Seberang Jaya akibat dr kes keguguran saya hari tu.
kata surat tu 6 minggu selepas kuar wad.
tp bulan puasa,mana bleh buat test tu.
so saya tunggu la lps raya.
tak boleh jgk sbb saya sedang ganti puasa.
itulaa sbb saya pegi smlm.
mlm sebelum tu saya dah sms Doc Sarah (dia kan doc peribadi saya,wpun takde upah,hanya kasih syg yg sejati.ngeh ngeh ngeh)

"salam doc,bila waktu terbaik utk bt ujian pap smear?i mean smnggu lps period ka,waktu subur ka..aku nak p esok dan period aku mungkin 1,2 hari lg.ok ke kalau nk buat test?ada pantang larang apa2 ke?"

dan balas doc itu : bila2 pun ok, no prob.mlm ni pantang le kalu bleh.hehehehe..

ceh bedebah....tp saya tetap patuh pd arahan doc sarah itu.

besoknya (semalam), saya pun berkobar2 ke klinik kubang semang,siap amik cuti tau..sbb saya taktau apa keadaannya slps saya buat test tu kan.takut tak bleh bekerja ke apa..

sekali tau apa misi klinik tu ckp???
disebabkan saya akan period dlm masa 1,2 hari lg,jd test tak boleh dibuat ke atas saya.nanti keputusan tak normal lah apa lah.rasa mcm nak ckp je :
"kwn saya doktor,dia ckp boleh je.pasaipa misi ckp tak boleh plak??"

tp tu dlm hati je la...Ma saya ajar jgn suka gaduh2 dgn org,saya plak jenis dgr ckp..so saya ikut je laa..saya kena dtg 2 minggu lps period..maknanya bln dpn plak..huh!!

balik umah je saya terus sms doc sarah :
"doc,misi suh aku mai 2 minggu lps period ler,dia kata nnt bacaan tak normal sbb period dah dekat.camne??"

sarah jwb: si misi kat umah hang tu pemalas..nanti i komplenkan..

tgk..tgk!! jgn main2 dgn i tau..i ada kawan doc..tu blum lg i report kat lawyer Pah suh amik tindakan,baru tau..

tp..sapa yg betul ni?

doc yg baru 4 thn jd doc ke..misi tu yg baru dlm 28-32 usianya???

4 comments:

U kNoW wHo iS Me.. said...

ikut jer la cakap misi tu...kalau nak check ngan misi tu...

kalau doc sarah cakap ok...gi jer check ngan doc sarah...lagi selamat...

kuang kuang kuang kuang....

cik puan daun said...

pergi klinik kerajaan mmg byk kerenahnyaa.. jadi kena sabar laa..

Sekali je la saya akan check up dekat klinik kerajaan. Lepas ni pi klinik biasa aje.. letih menunggu jer..

MyzwaR said...

aku yg betul... hihihi :D

keensafi said...

tak tau la na..tapi memang camtu la..doc kat klinik biasa tmpt pzah pun sama, dia akan cakap cam misi tu cakap...misi kat klinik kerajaan pun sama..ntah la sapa yg betul..ish ish

Aidil Fitri 2017 ~ Part 3

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani... walaupun dah berlalu sebulan lebih, saya tetap nak masukkan entry ni jugak. s...