Monday, 13 October 2008

:: Pertama Kali ::

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani...

Ahad smlm, saya jd driver utk Mak dan Ma.
Bwk Mak gi rumah ayah.
Amik ma di kedai Mara BM.
bwk Ma dan Mak ke rumah kwn Ma,open house.
ke Juru umah Tok (mak pd abah saya)
pulang hantar Ma di kg petani.
balik lahar yooi.
bertuah sungguh Mak dpt menantu yg terer memandu. cewah!

on the way blk dr Juru, saya cuba mengejar lampu hijau.
oh dem! saya terlambat! lampu dah merah.
terpaksa berhenti di petak kuning,dan kereta yg sama2 berlumba dgn saya (konon terer la tu) telah melanggar lampu merah.
tgk dpn,alamak!!! ada polis trafik!!!
maka sudah kena lah kereta yg konon terer itu,kena tahan, dok tepi dan menyain sesuatu...

saya ma dan mak sudah berdebar2..kalut2 saya pakaikan mak tali pinggang keledar.
mau tak berdebar,saya berada di petak kuning! kan salah tu. salah lorong pulak tuh. double salah!! saya tgk abg polis tu dok usha saya dr jauh, tanpa kelip2 mata (saya tau wpun dia pakai spek hitam..saya tau..huhuhu)

saya dah mula baca surah yasin..eh salah satu ayat dr surah yasin..
ma pun dah mula berdoa..Mak plak saya tgk mulutnya kumat kamit membaca sesuatu..ntah jampi serapah apa ntah..hehehe..tp saya tau mak mesti ada baca apa2 ayat utk selamatkan saya,memohon dr Allah Taala...

lampu dah hijau..saya pun gerakkan kereta...
dan abg polis tu terus kuar ke tgh jln..
nak kena langgar dgn saya kot..hihihi..
eh..tak2..dia tunjuk kereta saya dan suruh ke tepi..(oo..mcm tu caranya kalau polis tahan nak suruh berhenti..)
saya dah mula menggeletar..tgn dah terketar2....

ok, park di bahu jln.
buka tingkap.
abg polis mintak IC dan lesen.
saya terketar2 kuarkan benda2 tuh.(huh,nmpk sgt gabra gila!)
dia tgk2..
Ma dah mula explain mcm2..mintak maaf segala bagai..
Mak hanya diam membisu,mungkin doanya belum habis lg. huhu..
and lastly,abg polis tu ckp" lain kali jgn dok kat petak kuning ye,lg 1 line tu hanya boleh jalan kalau lampu hijau.."

saya pun mintak maaf dan ucap terima kaseh dan tanpa buang masa terus blah tanpa menoleh ke belakang lg.

makbul doa maklang yam dgn maksu nah ni..alhamdulillah...

No comments:

Aidil Fitri 2017 ~ Part 3

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani... walaupun dah berlalu sebulan lebih, saya tetap nak masukkan entry ni jugak. s...