Wednesday, 29 October 2008

:: Mertua & Menantu ::

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani...

di suatu pagi, matahari baru nak naik.

menantu : mak, ni saya ada buat roti sandwich. amiklaa 2,3 keping kalau2 mak nak makan.

mentua : oo, hang buat roti ka...

(mentuanya amik sekeping,dibelek2.)

mentua : isk..takmaulah. mak ingat hang bakaq. mentah2 lagu ni mak tak mau lah. mak tak suka sardin.

(diletak balik dalam bekas)

menantu : ohh..ya ka..takpalah.

mentua : tu mak buat cokodok. hang nak pi la amik.

menantu : huh, takmaulah cekodok.apa kelas makan cekodok.tak best langsung.
(tapi dalam hati saja ya kwn2, kalau terkeluar itu kurang ajar namanya.)

Si menantu tanpa kata2 masuk ke dapur dan di amik cekodok 3 biji masuk dlm plastik. walaupun menantu tak suka sgt cokodok tp demi menjaga hati mentua dijamah jua cokodok itu.

itulah secebis kisah antara mentua dan menantu.

pesanan ringkas : cerita di atas bukan cerita saya.

heh!!

4 comments:

U kNoW wHo iS Me.. said...

macam2 arca kehidupan yang di cipta oleh-Nya...

samada leh hadapi atau tak...

td sha bersembang ngan seorang kawan lama...

prolog : dia sanggup bergado ngan mak dia sebb nak sgt bersama ngan seseorang ni...so mak dia pun setuju demi menjaga hati anak...

setelah 6 tahun berkawan...mak mula bersuara..bila nak kawin..tup2 seseorang tu masih lagi meminta tangguh sampai 2 tahun...

So, td kawan sha tu berterus-terang ngan sha yang dia sebenrnya dah taktau nak buat apa...kerana tetiba ada masalah ngan bakal mertua...then seseorang itu pun ada masalah ngan mak dia...

pening pening pening....macam2 dugaan...

tapi macam kita selalu dengar...tuhan akan beri dugaan pada kita untuk setakat mana yang kita mampu...so kita leh hadapi.....

RieNa said...

tak berapa nak paham jln cerita ni..

tp apa2pun moga sha dgn kwn sha dgn org tu dgn mak2 tu bleh hadapi dgn baik dan semoga semuanya selamat.

amin.

Irfan said...

moral of the story :
hormatilah orang tua =)

Aku Bukan Bidadari said...

hi hi hi..cheq pahammm...
sabaq sajalar nooo..

Langkawi 2017

Bulan 7, lps raya hari tu. Saya rasa nakk sgt p bercuti. Saya sorg. Tanpa anak2. Tp takkan bolehlaa nak tinggal anis nuha, sbb masih menyusu...