Tuesday, 21 October 2008

:: kalau dah jodoh.. ::

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani...

org kata..
kalau dah jodoh, cubalah lari sejauh mana pun...
jodoh itu tetap akan dtg pd kita..

kalau dah bukan jodoh, usahalaa mcm mana pun..
dia tetap takkan jd jodoh kita..

mcm mana bleh tetiba ckp soal jodoh ni? kamu kan dah kawen Riena??

takdelaa..
saya dpt sms dr 2 org bekas bakal pakwe saya..
(bekas bakal??mcm mana tu?)
maksudnya, org tu belum jd pakwe kamu,baru nak mencuba2,tp tak jd.
mcm tu laa..
sbb tu jd bekas bakal.
ok2,berbalik pd mereka yg bekas bakal pakwe saya ni.

yg sorg tu, Mr B..
dia cuba2 mengorat saya masa saya keje kat Bukit Minyak dulu,thn 2004 kalau tak salah..
tp dia hampa sbb saya masih setia dgn abg aleh tika itu.
tp bagus bdk ni,walaupun saya reject dia, dia masih menganggap saya kawan dia.

dan sorg lg, Mr Z..
dikenalkan oleh sedara saya ketika saya break up kejap dgn abg aleh bulan 5 thn lps..
konon2 dia serius laa nak berbinikan saya kan..
tp tak kesampaian kerana kami tak serasi.

dan terkini,
kedua-dua mereka akan berkahwin pd 16/11 nanti dgn pilihan hati masing2..
walaupun tak kawen dgn saya tp ada jodoh lain yg tepat buat mereka.

kalau dah bukan jodoh...

jodoh saya dgn abg aleh kuat,
walaupun saya pernah lari dr dia.
tp akhirnya saya akan tetap pulang pdnya.
sbb hanya dia yg bisa jd air dikala saya jd api.
he completed me.

itulah..kalau dah jodoh...

kawan-kawan, saya lapar nasik minyak.
sila jemput saya utk kenduri kalian.
jgn lupa itu.

2 comments:

U kNoW wHo iS Me.. said...

riena..

wpun kad tak siap lagi...

sha nak menjemput riena datang walimah sha nanti yer...

pejam celik pejam celik....sampai la hari nya...Amin...bgtau siap2 abg aleh tau...

RieNa said...

tp johor jauhhh tu....

mmg magic laa kalau riena bleh sampai...

huhuhu..doa2kan laa ye!

baby baru

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani... New member of the family. kegunaan harian. perjalanan hari-hari dr LY - ...