Tuesday, 28 October 2008

:: Kakak Sayang ::

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani...

Entry ini khas utk kakak saya yg tersayang..

saya cuba utk menaip sesuatu..tp tiba2 je jd sebak..alamak aii..

kakak,
selamat hari lahir..
semoga kakak kekal bahagia hingga ke akhirat..
sentiasa dilindungi dan dirahmati Allah selalu..
dan dimurahkan rezeki (supaya adik2mu ini dpt menumpang sekaki..ngeh ngeh ngeh..)
amiiinnnnn....

bleh tak kalau saya nak copy je dr apa yg dah tulis kat sini. sebaklah wei,payah nak karang yg lain..

"hari ni terasa ingin bercerita tentang satu-satunya kakakku..Hjh Yusnah bt Hj Yusuf..taktau nape..ada skit touching kalau tetiba teringat dia…

Dia berumor 43 thn,masa aku dilahirkan dia dah 17 thn..mmg jarak usia kami agak jauh..masa aku kecik,dia jarang ada kat umah,sbb dia sambung belajar..bila sesekali dia blk,dia akan belikan aku hadiah yg pelbagai..then masa aku 8 thn,dia berkahwin dgn abg ipar..dan aku dpt anak menakan sulong ketika berusia 9 thn..(no wonder aku dgn ifah sgt akrab..) aku sgt respek abg ipar ku..mcm seorg ayah..dia bersifat pelindung dan prihatin pd adik2..sama mcm kakak jgk..

selepas bergelar guru lepasan maktab selama 8 thn,kakak sambung degree di UKM,(tu adalah salah 1 sbb mengapa aku pilih UKM utk sambung degree hari tu..)dan terus menetap di Bangi sejak itu..kalau dulu hubungan kami mcm ibu dan anak,tp skrg dah mcm kawan baik..aku bleh bercerita apa sj pada kakak..dan dia sanggup berkorban apa sj, demi adik2…

pernah sekali kakak jatuh sakit,masa kakak mengandungkan Ili Athirah,masa aku menjaga kakak di wad HUKM,kakak dah tinggalkan amanat utk aku..perasaan aku ketika itu??sgt sedih,tak sanggup utk kehilangan kakak,yg aku mampu,menangis dan berdoa supaya Allah sembuhkan penyakit kakak..alhamdulillah..Allah kabulkan doa kami sekeluarga…

slps ma,org yg sgt aku hormati,adalah kakak dan abg iparku itu…

kakak, ina sgt sygkan kakak…(if she could read this..)"


27/10/2008 - happy 44th birthday...
i love u..INFINITY!!

No comments:

Aidil Fitri 2017 ~ Part 3

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani... walaupun dah berlalu sebulan lebih, saya tetap nak masukkan entry ni jugak. s...