Wednesday, 22 October 2008

:: bagaimana dia melamar? ::

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani...

Pg td dgr hotchat di hot fm.
tajuknya : bagaimana anda/dia melamar??

mcm2 lah cara dan gaya org2 ni.
guna telefon call dr obersi lah.
terus jumpa mak pak mintak nak meminang lah.
melutut di jambatan KLCC lah...

saya pulak simple gila.
abg aleh guna sms saja.
mmg tak romantik.
dia tulis, "abg dah pikir abis2. abg nak meminang na lps raya nanti.thn dpn bulan 3 kita kawen" - 14/7/2007, 0126 am.

dan saya setuju.

mudah kan??

mmglah tak seprais langsung, sbbnya sejak dr mula kami berkawan, saya dan dia berniat utk berkahwin.mmg kawan tak main-main punya.

anda pula bagaimana??

(budak2 bawah umo yg belum kawen,sila dptkan izin dr ibubapa anda utk menjawab soalan ini.)

7 comments:

Thara said...

ha'ah eh. tak ingat camane aien minang tiqah dulu. obviously tade melutut ke ape lah. yang tau, die mai umah saje nak berkenalan dgn ayah dulu. skali ayah bwk kuar buku, list down semuaaaaa syarat2 kalau nak bernikah dgn tiqah. haha. hebat nya bapak aku. then, tau2 derang suka2 je set tarikh nak bertunang masa tu jugak. ayun jadik saksi hehe. hmm. lagi tak romantik ok. :P

RieNa said...

ayah kaMu mmg hebat!
hehe.mengagumkan.

"saya protes!!"

hiks!

gild said...

saya dah berpindah :)

blog baru: http://gild81.wordpress.com

err saya kanak2 bawah umo ... x dpt permisen nak komen... x yah komen ek.. wakakakaak

cikin said...

saya belum ada pengalaman dilamar. sebab saya belum laku lagi sampai hari ni. huhuhuh..

RieNa said...

gild,
agaknya mcm mana nanti kamu melamar si ehem itu ya??
;)


cikin,
laku tetap laku, mungkin org tu tgh pikir cara mcm mana nak melamar tu...hiks!

Liyana said...

Dulu saya kata fikir mereka exagerate mengatakan seronok kahwin, tapi sekarang saya percaya.
Tidak perlu dating 24/7, tapi perasaan milik-memiliki itu istimewa.

RieNa said...

betul betul betul

dan saling melengkapi.

thanx sbb sudi jengah! :) dtglah selalu ya wpun takde air sirap. :P

Langkawi 2017

Bulan 7, lps raya hari tu. Saya rasa nakk sgt p bercuti. Saya sorg. Tanpa anak2. Tp takkan bolehlaa nak tinggal anis nuha, sbb masih menyusu...