Tuesday, 14 October 2008

:: alahai..sardin je? ::

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani...

kelmarin, saya tanya abg aleh,dia nak mkn apa,saya nak masak.
dia ckp,"masak sardin,dan goreng teluq cayaq."

EK ELEH..NAK SARDIN JE?TAK MENCABAR LANGSUNG!
(dlm hati je la..ckp dpn2 kang durhaka namanya..)

ptg smlm saya blk, terus menuju ke dapur.
menu : sardin tumis.
sup sayur.
telur goreng yg kuning tu cair
dan gulai mak bg. (ada jgk yg mak bg tu..bertuah menantu ni..)

lps magrib jemaah, kami menghadap rezeki dgn penuh kesyukuran hingga abih seperiuk...

selesai semua, saya tanya : esok nak mkn apa pulak?
abg aleh jwb : apa2 pun bleh..tp kalau masak sardin lg pun ok.

haa??sardin lg???uwaaa!!(pun dlm hati jgk..)

wahai kakakku, bukan abg iparku sj yg suka sardin rupanya, adik iparmu pun sama. uwaa!!!

3 comments:

Kniedaz said...

Sardinla lauk yang paling sedap di alam maya ini...lagi sedap kalau tumis cabai kering dulu pastu baru buh sardin pastu buh kentang goreng...fuhh..sedap tahan gaban..buh cili padi ..yum yum

RieNa said...

hah..ni geng abg aleh laa ni.
betulla,riena tumis bwg putih dgn cili kering tumbuk,buh bwg besar byk2.cuma kemarin lupa letak cili padi.patutlaa abg aleh p goreng cabai kering plak bt tambahan.

Kniedaz said...

Hehehe...
Tu yang sedap..kalau lagi pedas laaaaagi best
;P

Aidil Fitri 2017 ~ Part 3

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani... walaupun dah berlalu sebulan lebih, saya tetap nak masukkan entry ni jugak. s...