Tuesday, 9 September 2008

:: Satu Bayi Satu Buku ::

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani...

err..ini minggu lps punya cerita..aci la ye!

Library buat program Satu Bayi Satu Buku, dgn kerjasama Perpustakaan Awam Pulau Pinang.
Saya jd AJK program. program ni bertujuan utk memperkenalkan kpd khalayak buku yang diperbuat dr kain yg sesuai utk mendidik bayi dan juga kanak2 bwh 8 thn. bagus buku ni,warna2 ceria, modul asas utk baby dan anak2 dlm mengenal huruf,angka,anggota bdn,warna,bentuk,ikan,bunga dan buah. buku ni boleh ganti bantal busuk tau..so takdelaa anak2 kita dok bwk bantal yg rupa belacan tu..

Kelebihan Buku ini: - Bebas Toksik - Boleh Dibasuh - Penuh Warna Warni


saya lupa plak nk snap buku tu helaian demi helaian.

ini masa day 1, lebih pd taklimat dan penerangan camna nak guna buku tu,ikut peringkat umo baby, masa dalam kandungan lg sampai la anak dah sekolah.


saya kan biasala,suka main2..


haa..masa ni day 2, ada dorang ajar jahit nama anak atas buku tu..

saya takde anak,camne nak letak nama ni??


ok2, saya jahit huruf A dulu,sbb mmg saya plan nak anak2 saya bermula dgn huruf A.


dan itu hasilnya..nampak ke nama apa?? saya belasah aje..janji saya jahit..

harganya rm50 kalau ada sesi penerangan. kalau harga buku tu rm30 saja..boleh didapati di perpustakaan awam pulau pinang, yg terletak di seberang jaya.

saya try cari web berkenaan,tp takde yg membantu..

1 comment:

U kNoW wHo iS Me.. said...

menariknya.........

saya suka...

nak satu ?

Aidil Fitri 2017 ~ Part 3

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani... walaupun dah berlalu sebulan lebih, saya tetap nak masukkan entry ni jugak. s...