Thursday, 25 September 2008

:: sabar ya.. haha ::

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani...

ok2. saya janji. ini adalah entry makan yg terakhir utk ramadan ini.
kalau lps ni saya taruk lg,kalian boleh kerat kuku saya. hik hik hik

semalam saya berbuka dgn ma,abg an dan abg aleh (of course lah,kalau takde suami saya tu saya tak lalu makan) hahahaha!! peerah riena! ayat boleh blah..

kitorang berbuka kat kedai tomyam di kubang semang.

seumur hidup saya kan, saya tak pernah lg mkn tomyam poktek tau.namanya pun pelik,mcm tak sedap je. tp rupanya sedap tak hengat oo!! saya hirup meleleh ke dagu. ceh!!tak senonoh! yg kemarin saya mkn dgn abg leh tu tomyam biasa,tak poktek pun.


bestnya tomyam poktek ni sbb dlm tu ada mcm2 makanan laut, mcm udang,sotong,siput lala,ketam, ikan kembung pun ada..isk..tp mmg sedap lah.tak caya mai try test tgk.
(ipah dan ibunya : sila siap2kan bajet kalau nak ajak acik gi mkn ya!hahaha)


ni daging goreng kunyit.biasa2 sj. saya pun bleh buat lg best. ceh,berlagak.

ni kailan goreng biasa,ada ayam. kalau kailan ikan masin lg bestt.

ok,ni yg 2nd best lps tomyam td. siakap masak cili.wahhh,sedapnyeee!!! teringat2 je sampai skrg.

lagi ada telur dadar. yg tu wajib ada. dan sirap bandung. yg tu lupa nk snap. kami mkn dgn hepinya dan blk dgn kekenyangan..

isk..isk..dah 2 hari x masak nih..takpe2,blk kang kita masak.hari ni berbuka dgn ibu mertua tersayang.

3 comments:

Anonymous said...

riena..kubang semang kedai mana satu..org tgh search kedai tomyam utk berbuka sama husband nati..any suggestion

ummuafif said...

Ina, semalam kak rini dah balik Medan. Tensionlah kakak.... Ifah guna kereta pergi kelas, kakak terpaksa tunggu abang pi ambik. Sampai rumah pukul 6.35, singgah kat Seri Balang beli gulai kawah. sampai kak rumah pukul 6.45 , mujur kak nik dah letak nasi. Terus kak masak sardin dan goreng telur dadar.(Teringat ma dulu nangis bila kak masak sardin dan telur dadar untuk buka puasa). Baru sehari kak rini tak dak.. kelam kabut semacam.
Tak acilah Ina dengan ma makan sedap.

Abang Pi macam biasa, relax je, langsung tak komplen, sardin ke, telur dadar ke.. semua dia makan. Baiknye Abang Ipar awak..
Nanti kak balik kita pergi kedai tom yam tu ye! Boleh ke.. mak yam ngan abang aleh tak marah ke?

RieNa said...

dear anonymous,
kedai tu nama Dayana Tomyam, jln nak ke sg semambu (dr penanti), atas sikit dr Shell,berdepan dgn kedai bundle,bersebelahan court badminton.

semoga ketemu kedai tu dan jgn lupa pau husband,mkn sedap2 tau!!


dear kakakku syg,
lor...jgn sedih2,blk cni kita p mkn ya.tu laa,jgn bg k rini blk indon,kan dah susah.mkn sardin pun sedap pa..

mak yam tak marah,dia ok je..
abg aleh pun tak marah,asalkan bwk dia sekali.
hahahaha

Langkawi 2017

Bulan 7, lps raya hari tu. Saya rasa nakk sgt p bercuti. Saya sorg. Tanpa anak2. Tp takkan bolehlaa nak tinggal anis nuha, sbb masih menyusu...