Monday, 8 September 2008

:: cita-cita ::

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani...

saya ada cita-cita besar hari ini.
saya akan berusaha bersungguh-sungguh utk mencapainya.

cita-cita saya pd hari ini ialah :
berbuka puasa dengan nasik lemak.(kalau ada sambal kerang/udang lagi masyukkkk!)


(semua gambar2 diatas saya amik dr web peberet saya, kak hanieliza)

bagaimana untuk menggapainya :
singgah beli di mana-mana pasar ramadan (UiTMPP,Permatang Pauh @ Tmn Desa Murni)

halangan untuk menggapai cita-cita murni tersebut :
1. jalan jem atau hari hujan yang menyusahkan saya utk singgah di pasar ramadan.
2. mak masak banyak yg menyebabkan saya tak mampu utk tak makan apa yg mak masak.
3. takut mak kecik hati bilamana dia susah2 masak tapi menantunya bedal makan makanan yg dibeli.

persediaan untuk menghadapi halangan tersebut :
1. sediakan payung sebelum hujan.
2. mkn dgn kadar gila2 sedikit apa yg mak masak, bila balik umah bedal nasik lemak.(aci ke mcm tu..??)

ok,wish me luck!!!

(tu mesti masing2 tgh telan liur..hahahahaha)

3 comments:

ummuafif said...

Alamak.. teringinnya kakak.. meleleh air liur. semalam kak rini masak nasi lemak, tapi kakak tak ada.. Ada kursus ESQ. Apa kata nanti last-last puasa kita gi pasar malam beli nasi lemak lauk sambal tumis kerang..

RieNa said...

bestnya ns lemak k rini!!

lor,kalau kak blk kita takyahlaa p beli,kita msk sendiri ok!

U kNoW wHo iS Me.. said...

adoi.........
ni dah kes naya ni....
nak kena na ni..
terliur dah aku ni...

Aidil Fitri 2017 ~ Part 3

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani... walaupun dah berlalu sebulan lebih, saya tetap nak masukkan entry ni jugak. s...