Thursday, 31 July 2008

:: kasihan adik saya.. ::

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani...

saya kan, ada 3 org adik..
semua pompuan, comel2 dan bijak2..

yg 1st , Mizah, @ kak mijah.
lulusan UUM,skrg jd peg pemantau harga.(kalau ada brg naik,saya cpt2 repot kat dia.hahaha)
pandai memasak,mengemas dan sgt bertanggungjawab.

yg 2nd, Dayah @ adik.
student TESL UIAM, last year dah kot.
x-student Irshad mcm saya dan kakak saya.
becok..pun mcm saya dan kakak saya.hehehehe

dan lastly, Khairani @ Nome @ Makcik wangi/makcik kecik.
pendiamlah sgtnya. pun x-student irshad jgk.
saya pernah cerita pasal dia kat sini.

apa yg saya nak crita ialah psl Khairani.
dia kan dpt amazing result masa SPM hari tu.
Alhamdulillah,dia dapat pelbagai tawaran sambung belajar.
UIAM,UTP,UiTM,Maktab Perguruan.
akhirnya dia memilih utk sambung belajar dgn biasiswa dari JPA.
dia akan ke U.K 2 tahun lg.
(Pak Lah,hang ada lg ka kat UK 2 thn lg???)

skrg khairani amik A-level kat Cempaka International School,Cheras. Course Science.
(kakak,betulkan ina kalau ina salah.)
dan dikelilingi oleh ramailaa sgt student2 chinese.
kesian dia.
masa mula2 dulu dia kekok,nak bergaul pun payah.
tinggal sebilik dgn yg berlainan agama,sukarnya..
pernah dia terpaksa samak biliknya bila makanan kwn2nya itu tertumpah di lantai bilik.
kawan2nya tu mmg dah bgtau awal2,yg makanan diorang tu mmg ada kh**z**r.
jd terpaksalaa adik saya tu berhati2..


pg td saya berkesempatan utk menghantar khairani ke stesen bas,dia blkbercuti 5 hari di rumah.
dlm kereta,biasalah,saya akan nyanyi sorg2..sbbnya..
10 patah saya ckp dgn dia.dia jwb 3 patah aje..
huhuhu..takpelah..
saya ckp kat dia, kuatkan hati,bykkan sabar..
Allah uji dan duga dia masa kat sini lg..
supaya dia akan jd lebih kuat bila berada di rantau org nanti..

dan dia angguk2 dan senyum.

hmm..respon dia camtu pun dah buat saya puas hati.





4 comments:

shaliza said...

alhamdulillah...smua adik2 riena bijak2 ya...

shasaliana said...

sonoknya baca bila adik2 riena semuanya berjaya...........
alhamdulillah.....

S.YanaZ said...

Tahniah utk adikk...
:)

Anonymous said...

Salam Riena,,

InsyaAllah,, aku ada kat UK lagi masa tu nanti :) Kalau perlukan apa-apa pertolonga, cakap saja, InsyaAllah, akan kami bantu seadanya.

Baguslah adik hang ambil peluang ni, sementara ada peluang untuk kita, lebih baik kita ambil, jangan biar terlepas, rugii :D

Salam dari kami utk hang sekeluarga & baby dalam peyut :D

Langkawi 2017

Bulan 7, lps raya hari tu. Saya rasa nakk sgt p bercuti. Saya sorg. Tanpa anak2. Tp takkan bolehlaa nak tinggal anis nuha, sbb masih menyusu...