Monday, 23 June 2008

:: Weekend Saya ::

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani...

Sabtu dan Ahad lps, jadual saya packed.Penatnya sgt terasa..tp tak apalah..utk kebaikan saya dan org lain jgk...

hari sabtu, saya membasuh baju2 dan mengemas umah. abg aleh ke kedai spt kebiasaannya. (saya cuba menghasut dia supaya memonteng,tutuplaa kedai utk sehari,tp hasutan saya tidak bermakna.huh!)

pukul 11 pg, saya beserta Mak,kakak ipar dan anak buah ke rumah abg ipar saya di mengkuang.mkn tengahari disitu.lps berbual serba sikit,kami pulang terus ke Lahar Yooi jam 1.30 ptg.

Pukul 2.30 ptg,usai sj solat zohor, saya pulang ke rumah Ma @ Kg Petani, naik moto dgn abg an, ke kedai ma di Mara BM. Ma ajak saya ziarah Bakyah yg baru bersalin anak sulongnya..and the newly baby named Nurul Aqilah Nabihah.(isk..mcm nama Aqilah Humaira).

blk umah ma dah dekat pukul 6,lps ma ajak ke 2,3 tempat.solat asar dan siap2 kan brg2 buh belakang kereta utk dibwk blk umah sendiri. rak baju,papan gosok,kotak majalah,brg2 hadiah (3,4 kotak) & a few things.

sampai umah mak dah 6.40 pm.masuk dapur siapkan mkn mlm..wahh...mak suruh saya masak sambal tumis ikan bilis + petai..!! (mak sudah mula menguji kepakaran menantunya ini memasak..hehehe) dan alhamdulillah..well done baby!!!

lps magrib lps mkn dgn abg aleh, saya mintak dgn abg utk stay kat umah,dgn sbb nak mengemas baju2 .. rak dah ada kan...(sbnrnya dah penat nak gi jg kedai pulak..lgpun mlm ni kan ada cerekarama...kat kedai takde TV..) dan dia mengizinkan..fuh..lega!

saya tak sedar pukul berapa saya terlelap. saya sedar abg aleh kejutkan saya dgn letak bihun tomyam dekat dgn hidung saya.mkn tgh mlm??jgn amalkan ya!!

hari ahad , kalau zaman bujang-bujangan dulu,mesti lps subuh saya akan tido sepuas-puasnya,sampai ma marah2.hehe.tp skrg dah tak boleh..uwaa!!
hari ni saya nak ke Sik,kedah, umah kakak ipar saya. and again saya bwk mak,kakak ipar dan anak2 buah tanpa suami saya. huhuhu..abg aleh,as usual, buka kedai jam 8.30.waima hari ahad sekalipun..
(dah2 riena,jgn mengeluh..mujurlah suami kamu tu rajin bekerja..kalau dia pemalas?tau nak membongkang ja dpn tv?mcm mana??)

ok2..saya terima.saya sabar dan saya faham.

pukul 9 kitorang bertolak,sampai sana pukul 10.20am. kg yg terpencil,aman damai,ada dusun, ada sungai..best la sgt.mkn tengahari tepi sungai,mandi manda,tido kejap,lps asar bertolak blk.singgah pasar mlm kuala ketil dan sampai umah ketika azan maghrib berkumandang..

mlmnya..sekali lg saya mintak dgn abg aleh,saya tak nak pegi kedai..alasan : nak gosok baju gi keje besok2...

itulaaa hari weekend saya.
penat.

No comments:

Langkawi 2017

Bulan 7, lps raya hari tu. Saya rasa nakk sgt p bercuti. Saya sorg. Tanpa anak2. Tp takkan bolehlaa nak tinggal anis nuha, sbb masih menyusu...