Tuesday, 10 June 2008

:: naik minyak ::

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani...

Saya baru nak komen bab harga minyak yg naik mendadak.walaupun dah terlewat,saya ttp nak komen.

masa berita tu diumumkan,saya nun di pulau,best punya dok bermadu bulan dgn cek abg saya.

dpt ja berita tu melalui sms dr kakak dan ma,kami termenung berjam2 ditepi laut.

abg : teruk kan,taktau lah mcm mana nanti.lps ni mesti semua harga brg naik.kita baru nk mula hidup baru,dah diduga mcm ni.

saya : hmmm..apa daya kita.lps ni kita kena jimat gila,guna duit utk yg penting2 saja..selagi tak perlu sgt,kita jgn beli lg..

abg : baru plan nak buh astro...

saya : daahh..tak payah..bln 7 letrik nak naik plak..

abg : kita takpalaa,ok lg..tp kesian kat org2 miskin, yg hanya cukup2 mkn..kalau depa ada 3 ringgit ja, mana nk beli mkn,mana nk isi minyak...perut nk kena isi,moto nak kena bergerak..

saya terdiam..tiba2 rasa basah mata saya..pikirkan kata2 abg aleh saya itu...

mcm2 ulasan yang kita dgr..masing2 bg jln mcm mana beban ni dpt dikurgkan..saya belum berhenti berharap moga harga ini dpt dikurangkan..hrp sgt2..tolonglahhhh....

sblm ini abg aleh saya nak hantar dan amik saya blk dr keje,tp bila jd camni,saya terpaksa naik moto sendiri dr Lahar Yooi ke UiTM ni..jauhh oo...3x ganda dr Kg Petani ke UiTM..huhuhuhu!!!

ohh ya..byk gambar2 saya dah update dlm fotopages.
jenguklah ya!

Langkawi 2017

Bulan 7, lps raya hari tu. Saya rasa nakk sgt p bercuti. Saya sorg. Tanpa anak2. Tp takkan bolehlaa nak tinggal anis nuha, sbb masih menyusu...