Thursday, 19 June 2008

:: My Life Currently ::

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani...

Ramai yang bertanya..

"mcm mana sejak jd bini org nih?" @ "how's life getting on?" @ mcm2 soalan yg sewaktu dgnnya.

hmm..mcm mana ye..meh nak cite..

ok,sekarang saya telah menetap di rumah sendiri,berdua dgn abg aleh. mcm saya ckp sblm ni,rumah kami bersebelahan dgn rumah mak mertua saya.

saya berulang alik dr lahar yooi ke ptg pauh dgn motor kriss saya,2 hari pertama saya lalu jln sungai dua-ptg pasir-ptg pauh,mkn setgh jam jgk. kemudian saya lalu jalan jarak-penanti-ptg nibong, dan hasilnya saya jimat 10 minit.lebih dekat.

ok,rutin : pagi2 saya siap dlm 6.45-7 tu,mesti saya ke rumah mak dulu,mak mesti akan ajak saya 'menyorok' (baca : sarapan). biasa mak akan buat kueh2 kg cth : kuih cara,kuih lopes,cucur udang,lempeng dll. sgt rajin mak mertua saya kan??lps sarapan dan berbual2 kosong dgn mak,saya ke tmpt kerjalah. utk abg aleh saya dah siapkan bekal utk dia.(bekal air je..hehehe). abg aleh meniaga sendiri,jam 8.30 dia dah buka kedai.

ptg saya biasa sampai umah jam 5.30, jenguk mak dulu.tanya nak masak apa.dan biasanya saya letak nasi & buat sayur @ goreng ikan je sbb menu utama mak dah siap masak.(bertuah kan menantu nih?) lps siap semua saya blk umah sendiri,mandi dan mengemas @ lipat kain sementara tunggu abg aleh blk sblm maghrib.

abg aleh blk,solat jemaah sama2,mkn, (time ni mak dah ke surau,lps isyak baru mak blk.biasa saya teman mak mkn dulu @ mak mkn kemudian lps blk surau.) lps mkn kitorang siap ke kedai abg aleh,saya tolong (baca : temankan) abg aleh berniaga...

pukul 12 mlm,kedai tutup,baru kami pulang ke rumah, solat isyak dan zzzzzzzzzzzzzzzzzzz...........

mcm mana?ok ke my rutin??saya akui,mmg kdg2 saya letih,dah tak larat nk teman abg aleh kat kedai,tp saya kesian sgt kat dia.kalau saya penat,dia pun tentu penat jgk.tp kami terpaksa korbankan rasa penat itu,bisnes abg aleh ni baru je nk mula,kami x mampu lg nk hire someone utk tlg jg kedai, jd terpaksa la kami lakukan sendiri. sekurg2nya,bila saya ikut abg aleh ke kedai, saya dah buat dia hepi dan senang hati tgk saya ada dpn mata dia.

dlm seminggu, 2-3 mlm saya akan blk ke rumah ma di Kg petani. walaupun dah ada umah lain, dan kehidupan sendiri, bonda sendiri takleh dilupakan...

Aidil Fitri 2017 ~ Part 3

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani... walaupun dah berlalu sebulan lebih, saya tetap nak masukkan entry ni jugak. s...