Thursday, 29 May 2008

:: Kena usik?? - biasalahh.. ::


Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani...



Saya masih menetap di rumah ma. lps kenduri umah mr aleh baru saya dok umah mak mertua.opss..akceli, umah kami di sebelah umah mak.bkn serumah dgn mak.tp berjiran dgn mak.mak yg mintak kami dok asing,jgn sekali dgn dia,tp masih dekat dgn dia utk tgk sakit pening dia.

saya tak kisah.saya akur dgn kehendak suami saya.dia anak bongsu dan satu2nya anak lelaki ibunya. jd semestinyalah dia bertanggungjwb utk menjaga ibunya.dan dia juga akan sama2 dgn saya utk menjaga ma.

moga-moga kami akan jd anak dan menantu yg soleh dan solehah.ameeeennn...

---------------------------------------------------------------------------

Tak taulah kenapa..tak sah kalau pengantin baru tak kena usik.

jumpa sapa pun mesti kena usik.

pegi keje pun kena usik.

jumpa kwn2 pun kena usik.

nak tido mlm pun ada saja nk mengusik.

sabar ajelahhhhhhhhhhhh............

korang,jgnlah mengusik pengantin baru...malu lahh.....

ok.

Wednesday, 28 May 2008

:: Hari Yang Tenang ::

Bismillahirrahmanirrahim...

saya dah kembali bekerja. cuti hari isnin saja. kenapa??? sbb saya nak cuti seminggu pd minggu dpn. nak blk kampung di Kelate.

Bos2 saya dah 3 hari gi kursus. so library ni sgt aman dan damai.sementelah student2 tgh bercuti skrg. syok giler!!

ohh ya..saya dah uploadkan gambar2 kawen saya di sini

jenguklah ya!

Tuesday, 27 May 2008

:: Bergelar Isteri.. ::


Bismillahirrahmanirrahim...

alhamdulillah,tepat jam 5.40 petang,Jumaat 23 Mei 2008, saya telah diamanahkan oleh ayah saya kepada Mohd Salleh Abd Hamid sbg isterinya yang sah.

saya sudah jd Puan. walaupun tak sesedap gelaran Cik, tp saya tahu pangkat itu pangkat terhormat dan saya terima gelaran itu dgn rela hati.

selama 4 hari bergelar isteri..hmmm....seronok. tak caya?anda kawenlah.kemudian anda tahu.hahahahaha!!

saya masih membiasakan diri.mmg agak kekok.tp saya kena berusaha sedaya upaya utk jd istri yg baik.alhamdulillah,saya tgk abg aleh saya boleh menyesuaikan diri dgn keluarga saya.Pg td, sblm dia hantar saya ke tmpt kerja, dia dulu yg salam dan cium tgn ma (spt kebiasaan saya), pd hal saya tak ckp pun. lps dia salam ma,baru saya salam ma. saya nampak ma senyum,muka ma berseri2. alhamdulillah..

terima kasih kpd mereka yg hadir, yg ucap melalui emel,msg,sms..semua2lah.

ohh ya,sebut psal sms, ptg semlm, saya terima sms dr kakak .
"tiba2 hari ni kakak rasa kehilangan yang teramat sgt, bila kenangkan adik kakak dr kecil hingga dewasa. selamat berbahagia adikku.."

bergenang air mata saya..

Wednesday, 21 May 2008

:: Skit hari Lagi.. ::

Bismillahirrahmanirrahim...

saya gemuruh. Sungguh.

saya tak tahu apa perasaan saya skrg. antara suka dan gembira. tinggal 3 hari je lagi sblm saya diijabkabulkan dgn lelaki kesayangan saya. sungguh, saya berdebar-debar. Mungkin inilah perasaan yang dialami oleh semua bakal pengantin.

wish me luck. ngeh ngeh ngeh.

bila saya kembali mencatat nanti,saya dah ada status baru : isteri orang. (sengih.) :D

Friday, 16 May 2008

:: My 1st Entry ::

akhirnya..

saya telah berpindah tapak.

dah lama bercadang,tapi asyik bertangguh.

saya memilih tapak umah baru ini setelah melihat 'kebahagiaan' org2 yang telah mendiami tapak ini..

itulaa,tuan tapak lama saya tu,enchek blogdrive itu,byk sgt kerenah.letih dah saya.

moga saya lebih rajin memblog slps ada tuan tapak baru..
hehehehehe....

Langkawi 2017

Bulan 7, lps raya hari tu. Saya rasa nakk sgt p bercuti. Saya sorg. Tanpa anak2. Tp takkan bolehlaa nak tinggal anis nuha, sbb masih menyusu...